Jaaroverzicht 2016

Voorbereidingen aansluiting Bibliotheek Veenendaal op BicatWise

De voorbereidingen voor de aansluiting van Bibliotheek Veenendaal op de provinciale BicatWise- systeem en de daarbij horende ( ICT-)dienstverlening van BiSC waren in 2016 in volle gang. Deze aansluiting zorgt er onder meer voor dat bibliotheekleden in Veenendaal vanaf januari 2017 toegang hebben tot de provinciale bibliotheekcollectie. Ook kunnen zij na de aansluiting bij alle aangesloten regiobibliotheken materialen halen en brengen.

BiSC en Bibliotheek Veenendaal deden voorafgaand aan het besluit onderzoek naar de mogelijkheden voor aansluiting van de bibliotheek op het BicatWise en de daarbij horende (ICT)-dienstverlening van BiSC. Medewerkers van Bibliotheek Utrecht, Bibliotheek Veenendaal, leverancier HKA en BiSC hebben van tevoren de nodige voorbereidingen gedaan om een vlekkeloze overgang mogelijk te maken.

De aansluiting zorgt er onder meer voor dat bibliotheekleden in Veenendaal toegang hebben tot de provinciale bibliotheekcollectie.

Wens van de provincie: biedt alle inwoners toegang
De aansluiting van Veenendaal op de gezamenlijke ICT-infrastructuur sluit aan bij de wens van de provincie om alle inwoners van de provincie toegang te geven tot alle faciliteiten van het Utrechtse bibliotheeknetwerk.