Uit allerlei onderzoeken blijkt dat mensen steeds meer tijd online op hun smartphone doorbrengen. Daarom moet ook de bibliotheek mobiel aanwezig zijn!
In het Inspiratiemachine-concept van BiSC en Cubiss wordt bestaande, populaire content verrijkt met aanvullende content vanuit de bibliotheek. Daarmee hopen we willekeurige online passanten te verleiden om het domein van de bibliotheek binnen te treden. En met de juiste inzet van CRM kunnen deze passanten geconverteerd worden naar langdurige bibliotheek bezoekers, -gebruikers en -leden.

Op 8 en 9 april organiseren BiSC en Cubiss voor de realisatie van de Inspiratiemachine een hackathon. Deze tweedaagse sessie wordt mede georganiseerd door Almar van der Krogt. Almar is gespecialiseerd in het ontwerp van digitale experiences, onder andere voor de NOS en Philips. Al eerder werkte hij voor de bibliotheken toen hij het Landelijk Social Media Team opzette.

Over hackathons
Via hackathons komen vertegenwoordigers van alle relevante disciplines bij elkaar om snel tot een concreet product te komen, dat vervolgens getest kan worden. In het Lab van Cubiss in Tilburg zullen dan ook collectiespecialisten, marketeers, techneuten, communicatie-  en supportexperts, business developers en eventuele partnerorganisaties, twee dagen lang fulltime samenwerken.

De meerwaarde van een hackathon is dat je snel kunt schakelen. Iedereen is immers aanwezig! En je werkt aan een concreet product. Dat kan een prototype zijn met nog veel ‘handwerk’, maar het levert iets op dat aan gebruikers kan worden voorgelegd. De snelste manier om er achter te komen of je op de goede weg zit.

Belangstellenden kunnen zich via BiSC in verbinding stellen met Almar.

 

Terug naar de nieuwsbrief