De Nationale Voorleesdagen, Nederland Leest, de Kinderboekenweek, de Boekenweek, Zomerlezen, de Boekenweek voor Jongeren. Stuk voor stuk impactvolle campagnes van de CPNB, waarmee veel lezers worden bereikt. Én niet-lezers! Natuurlijk is de bibliotheek hier niet weg te denken. Het goede nieuws is dan ook dat 81% van de bibliotheekmedewerkers dit ook zo ziet…dit biedt kansen!

#ikleesthuis

Ook de campagne #ikleesthuis blijkt succesvol. Het doel van deze campagne laat zich raden: zoveel mogelijk mooie (lees)ervaringen met een boek voor zoveel mogelijk (potentiële) lezers, juíst in deze tijd. Het hele boekenvak – inclusief de bibliotheeksector – werkte samen in de deze campagne. Alle partners haakten aan met dezelfde hashtag en het campagnebeeld kwam overal terug. Er waren zelfs bibliotheken die een #Ikleesthuis-abonnement introduceerden. Dit zorgde er onder meer voor dat een kwart van de consumenten de campagne kende, zo bleek uit onderzoek (marktonderzoeksbureau Team Vier). En van de consumenten die een boek kochten of leenden en die bekend waren met #ikleesthuis, was de helft daadwerkelijk geïnspireerd door de campagne.

Doe (weer) mee…met de CPNB…!

Mooie resultaten dus, met mooie kansen voor de bibliotheek. Uit het eerste Klanttevredenheidsonderzoek van de CPNB (najaar 2020) onder bibliotheken blijkt dat 81% van de bibliotheekmedewerkers komend jaar hieraan mee wil blijven doen. Een grote loyaliteit dus.

Uit ditzelfde onderzoek blijkt dat de wekelijkse nieuwsbrieven over de campagnes de belangrijkste bron van informatie is. Daarom roept de CPNB alle bibliotheekmedewerkers op om zich aan te melden voor de nieuwsbrief. Ook als je besteller bent van CPNB-campagnematerialen, dan kan de CPNB je namelijk sneller en beter bereiken met informatie.

Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van de CPNB, meld je dan aan voor hun nieuwsbrief, via onderstaande link. https://cpnb-contacts.ac-page.com/meld-u-aan-voor-de-cpnb-nieuwsbrief.

 

Terug naar de nieuwsbrief