Ben jij een CRM Marketeer in hart en nieren? En draag jij graag bij aan de maatschappelijke doelstelling en verdere digitalisering van de bibliotheken?

BiSC zoekt een

CRM Marketeer / Functioneel beheerder CRM systemen (32-36 uur p/w)

BiSC ondersteunt Bibliotheken in de provincie Utrecht, Brabant en Limburg bij de transitie van de klassieke Bibliotheek naar de maatschappelijk-educatieve Bibliotheek. De bibliotheek wereld is namelijk volop in ontwikkeling. Naast het uitlenen van (e-)boeken vervullen bibliotheken ook steeds meer een maatschappelijke functie in hun gemeente. Het is een plek waar mensen bijeenkomen om te werken/studeren en ondersteuning te krijgen op het gebied van bijvoorbeeld mediawijsheid of taalondersteuning. Maar de bibliotheek biedt ook vele interessante activiteiten, cursussen en lezingen voor alle leeftijden. De CRM Marketeer levert aan deze transitie van bibliotheken een belangrijke bijdrage.

Als CRM Marketeer adviseer, ondersteun en faciliteer je de bibliotheken bij het (door)ontwikkelen en implementeren van slimme klantinteractieprogramma’s en campagnemanagement. Samen met de bibliotheken worden bestaande campagnes geoptimaliseerd en nieuwe campagnes opgezet. Hierbij moet je denken aan welkom-, activatie- en retentie campagnes. Maar er is ook veel aandacht voor het op een slimme manier registreren van (anonieme) bezoekers. Dit laatste is vooral belangrijk gezien de nieuwe rol van de bibliotheken. Jij helpt de bibliotheken bij het inzetten van hun klantdata en bij het ontwikkelen en inzetten van effectieve marketingcampagnes. In je rol als functioneel beheerder adviseer en ondersteun je bibliotheken bij het inzetten en effectief gebruiken van de beschikbare CRM-tools, Dynamics, het marketing automation platform en het Taalhuis systeem.

Gebruikers uit de bibliotheekorganisaties weten jou te vinden en ook de nazorg wordt door jou zorgvuldig geregistreerd en opgevolgd. Goed luisteren is hierin belangrijk. Waar nodig vraag je door op de vraag bij de klant (op locatie). Bij meer complexe vraagstukken werk je samen met collega’s of externe organisaties.

Heb jij goede kennis van diverse CRM en e-mail applicaties? Heb jij ervaring in het adviseren over het inzetten van klantgegevens en bezoekersdata  en het vertalen van de klantwensen naar de beschikbare CRM-tools? Top, dan zijn wij naar jou op zoek!

Jij

We vinden jouw persoonlijkheid zeker zo belangrijk als ervaring en kennis van het vakgebied. Je vindt het leuk om klantcontact te hebben. Je kunt goed advies geven over de toepassing van regelgeving op het gebied van privacy. En het maken en vastleggen van afspraken met betrekking tot de dienstverlening en het vertalen daarvan naar nieuwe procesafspraken gaat je goed af.

Anticiperen op wensen van (potentiële) klanten en er een goede relatie mee op- en uitbouwen is jouw tweede natuur. Je onderzoekt lange termijnontwikkelingen in klantenwensen en bouwt voortdurend aan duurzame relaties met klanten.

Daarnaast:

  • heb je hbo werk- en denkniveau;
  • heb je ervaring met datagedreven marketing en e-mail/CRM-tools;
  • ben je bereid te reizen naar de vestigingsplaatsen van onze opdrachtgevers;
  • ben je communicatief vaardig en luister je vooral goed;
  • ben je vrolijk, klantvriendelijk en zeer servicegericht;
  • heb je een flexibele, proactieve en resultaatgerichte houding.

Wij bieden

  • Een salaris in schaal  8 of 9 cao Openbare Bibliotheken (inschaling indicatief, afhankelijk van ervaring min. € 2.804,- en max. € 4.158,- bij 36 uur p.w.);
  • Flexibele werktijden en een werkplek in ons pand in Bunnik. Ook thuiswerken (1 á 2 dagen in de week) behoort tot de mogelijkheden;
  • Een reiskostenvergoeding voor de kilometers die je reist naar Bunnik en de vestigingsplaatsen van onze opdrachtgevers;
  • Een contract voor de duur van een jaar waarbij doorgroei naar een vast dienstverband mogelijk is;
  • Een eindejaarsuitkering (3,25% van het bruto jaar salaris), Pensioen: een middelloonregeling (meer info via: https://www.pob.eu/), per jaar 180 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek;
  • Een laptop en een telefoonvergoeding;
  • BiSC biedt jou een groot netwerk en een dynamische omgeving, waarin je projectmatig met collega’s in wisselende teams samenwerkt, een open en prettige sfeer en belangrijk werk bij een maatschappelijk betrokken organisatie waar hard wordt gewerkt, maar ook informele ontmoeting op waarde wordt geschat;
  • Aandacht voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling. We vinden het belangrijk dat je je talent kan inzetten, je kennis en ervaring kan verruimen, je verder kan ontplooien en kennis kan uitwisselen. Je collega’s helpen je daar graag bij. Je leert immers het meest op de werkvloer zelf. Waar mogelijk en gewenst, wordt er geïnvesteerd in opleidingen of trainingen.

Waar ga je werken

BiSC is de Provinciale Ondersteunings Instelling voor bibliotheken in de provincie Utrecht en gevestigd in Bunnik. BiSC is een dynamische organisatie die samen met de bibliotheken in Utrecht een bijdrage levert aan de (zelf)ontplooiing van mensen en organisaties.

Bibliotheken streven ernaar om inwoners vaardiger, slimmer en creatiever te maken, zodat zij betekenisvol kunnen blijven meedoen in de samenleving. Om alle voorzieningen van de bibliotheek toegankelijker te maken voor meer inwoners, vernieuwt de bibliotheek zich. De dienstverlening wordt verder aangepast aan de eisen van de tijd en BiSC helpt bij deze transitie.

Laten we kennismaken!

Zie jij deze uitdaging helemaal zitten en wil je er nog meer over weten? Dan kun je informatie inwinnen bij: Anneke Westland, Adjunct Directeur, Manager bedrijfsvoering, ICT via 06 10017899.

Ben je enthousiast over de vacature en herken je jezelf in het profiel? Waar wacht je nog op? Reageer hier.

De eerste gesprekken vinden plaats op 17 juni ’s middags of 18 juni ‘s ochtends.

Wij zoeken graag zelf naar geschikte kandidaten en werken niet met recruiters of bureaus voor de invulling van deze vacature.