Naar de maatschappelijke bibliotheek WegWijzer Werkplaats Warenhuis Voor bibliotheken in transitie

Naar de maatschappelijke bibliotheek WegWijzer Werkplaats Warenhuis Voor bibliotheken in transitie

Nieuws

Customer Relationship Management (CRM)

Geplaatst: 28 september 2020

Customer Relationship Management (CRM)

Geplaatst: 28 september 2020

Onder de noemen ‘CRM-project’ heeft BiSC samen met de Utrechtse bibliotheken in de afgelopen jaren de technische infrastructuur gerealiseerd die het mogelijk maakt om alle relevante data van (nieuwe) doelgroepen gestructureerd op te slaan, klantprofielen op te bouwen, analyses te maken en emailcampagnes uit te voeren. Zowel nieuwsbrieven en servicemails als geautomatiseerde campagnes.
 Ook bibliotheken buiten de provincie Utrecht kunnen profiteren van de belangrijke stap die de Utrechtse Bibliotheken hebben gezet op het gebied van CRM. Door de gekozen opzet is het mogelijk snel en tegen relatief lage kosten op te schalen. Alle bibliotheken ‘liften mee’ op de centrale doorontwikkeling. Inmiddels is bij de bibliotheken Eindhoven, Venlo, Hilversum en Amstelland het Smart Marketing Platform in gebruik genomen. Met een aantal andere bibliotheken zijn we in gesprek.
De technische infrastructuur bestaat uit verschillende componenten die in de illustratie schematisch zijn weergegeven. Deze infrastructuur is dus sinds de zomer van dit jaar operationeel bij alle negen Utrechtse bibliotheken, en vormt de technische basis voor projecten als ‘0 Euro lidmaatschap’ en ‘Provinciaal Campagneprogramma’. Op basis van behoeften van de deelnemende bibliotheken zal de infrastructuur de komende jaren doorontwikkeld worden.
Voor meer informatie over de mogelijkheden voor úw bibliotheek, kunt u contact opnemen met Stefan de Bruin via s.de.bruin@biscutrecht.nl  of 06-14267980.

 
Terug naar de nieuwsbrief