Naar de maatschappelijke bibliotheek WegWijzer Werkplaats Warenhuis Voor bibliotheken in transitie

Naar de maatschappelijke bibliotheek WegWijzer Werkplaats Warenhuis Voor bibliotheken in transitie

Nieuws

invoering gaat online verder
Margriet Meussen projectleider 0 Euro Lidmaatschap

Geplaatst: 29 april 2020

invoering gaat online verder
Margriet Meussen projectleider 0 Euro Lidmaatschap

Geplaatst: 29 april 2020

Margriet Meussen (48) is vanaf 1 maart projectleider voor het 0 Euro Lidmaatschap. Vorig jaar kwam Margriet in contact met BiSC toen zij bij de Bibliotheek Eindhoven verantwoordelijk was voor de implementatie van CRM met Dynamics en het Smart Marketing Platform. Zij gaat er nu met de collega’s van BiSC en de Utrechtse bibliotheken voor zorgen dat de introductie van het 0 Euro Lidmaatschap een succes wordt.
Zoals vorige maand door Stefan de Bruin in deze kolommen gemeld, was het de bedoeling om voort te bouwen op de eerste ervaringen met Bieb Basis bij Bibliotheek Eemland, maar de publiekslancering daarvan moesten we door de coronacrisis helaas uitstellen. Dat wil echter niet zeggen dat we daarom het hele project on hold zetten. Juist niet, vinden we.
Online inventariseren
Met hulp van online tools gaan we de komende periode bij een eerste groep van Utrechtse bibliotheken inventariseren op welke doelgroep(en) zij zich willen richten en welke propositie daarbij past. In april hebben we de eerste online sessie gedaan met Bibliotheek ZOUT. Hoewel het voor iedereen even wennen was om een online brainstorm te doen, zijn we zeer tevreden met de uitkomsten. Wordt vervolgd, ook bij de andere bibliotheken!
Meer over Margriet
Margriet woont in Vught, met man en 2 kinderen (11 en 16) en houdt van wandelen, mooie vakanties, goede boeken en interessante en aardige mensen om zich heen. Eerder werkte zij als marketeer bij een aantal grote bedrijven zoals Berenschot, Post NL en KPN. De laatste acht jaar is Margriet betrokken bij non-profit organisaties zoals goede doelen en bibliotheken. Haar specialisme is CRM, met dus veel ervaring in het opzetten van 1-op-1 communicatie met klanten, via diverse communicatiemiddelen.
Terug naar de nieuwsbrief