Ook de Utrechtse bibliotheken nemen de gelegenheid te baat om tijdens de lock down inwoners van de provincie te wijzen op de digitale zegeningen van de lokale bibliotheek. Zowel leden als niet leden, leners én lezers kunnen zich op internet overtuigen dat er altijd een passend aanbod voor leren, recreëren en werken is te vinden.

In print in de AD-kranten binnen de provincie en tien dagen lang online wordt de 24/7-geopend-boodschap via advertenties en banners naar het grote publiek gebracht.

Online worden de banners van deze campagne 142.000 keer aan unieke adressen gepresenteerd. Het gaat dan om lezers en abonnees van de titels
Volkskrant, Trouw, het Parool, ADR huis-aan-huis, ADR Nieuwsmedia, AD, de Stentor en de Gelderlander. De online campagne linkt naar de landing page https://www.biscutrecht.nl/bibliotheken/provincie-utrecht/

Daar vindt de consument een lijst van alle Utrechtse bibliotheken, met links naar de bibliotheek in de eigen woonplaats. Traffic via deze pagina naar de verschillende bibliotheken kunnen we met Google Analytics meten.

Terug naar de nieuwsbrief