Peter van Eijk per 1 maart directeur a.i. bij BiSC

Geplaatst: 25 februari 2016

Peter van Eijk per 1 maart directeur a.i. bij BiSC

Geplaatst: 25 februari 2016

BUNNIK, 25 februari 2016 –  Peter van Eijk wordt per 1 maart de directeur ad interim voor BiSC. Hij volgt daarmee de huidige directeur/bestuurder Mireille Pondman op, die per 1 april afscheid neemt van BiSC. Met Van Eijk haalt BiSC een ervaren interim-manager in huis. Hij draagt de komende maanden zorg voor het stimuleren van het lopende transitie- en innovatieproces bij BiSC.

Van Eijk heeft zijn sporen in de bibliotheeksector ruimschoots verdiend. Zo was hij directeur a.i. van Bibliotheek.nl en ontwikkelde hij de visie voor de Bibliotheek Eindhoven. Hij is eveneens bekend met het Utrechtse provinciale bibliotheekstelsel, waarin BiSC een belangrijke rol vervult. Van Eijk werkte in opdracht voor gemeenten en de provincie in Utrecht, onder meer aan de vernieuwing van het bedrijfsmodel voor bibliotheek Het Groene Hart.

Verbinder en innovator
Mireille Pondman: “Ik heb er alle vertrouwen in dat BiSC bij Peter in goede handen is. Hij is een verbinder en innovator, die goed ingevoerd is in het werk van BiSC voor de bibliotheken in Utrecht.”
Met de komst van Van Eijk ontstaat er ruimte om een nieuwe directeur aan te trekken, die BiSC voor de lange termijn komt versterken.

Over BiSC
BiSC is de provinciale ondersteuningsinstelling voor openbare bibliotheken in de provincie Utrecht. Samen met de bibliotheken en de Provincie Utrecht werkt BiSC aan een duurzame en actueel bibliotheekstelsel in de provincie Utrecht.