Nu de implementatie van het Provinciaal Campagne Programma bij bibliotheken in de Provincie Utrecht van start is, kunnen we binnenkort antwoord geven op de vraag hoe welkom nieuwe bibliotheekleden zich voelen.

Nieuwe toetreders ontvangen uit ons nieuwe Customer Relationship Managementsysteem (CRM) een welkomstmail van de bibliotheek waar zij zich hebben ingeschreven. In deze email kunnen bibliotheken de gebruikers attenderen op de verschillende diensten die de bibliotheken te bieden hebben.

Voorafgaand aan de inrichting van campagnes zoals die van de welkomstcampagne, staat de juiste inrichting van de data centraal. Dit wordt o.a. gedaan door het maken van selecties in het zogeheten Smart Marketing Platform (de benaming voor het CRM systeem van de bibliotheken). Zorgvuldigheid en nauw samenwerken met de bibliotheken zijn bij deze stappen vereist. Om bibliotheken in de provincie Utrecht te ondersteunen tijdens dit proces zal BiSC de komende maanden intensieve ondersteuning bieden. Uiteraard blijft daarbij onze partner Smart Connections (ontwikkelaar van het SMP) nauw aangehaakt. Ontvangt u binnenkort een mail over een activiteit? Dan komt deze hoogstwaarschijnlijk uit het SMP!

 

Terug naar de nieuwsbrief