Hoe zetten bibliotheken het social media monitoring tool Coosto in om hun doelgroepen te bereiken en uit te breiden? Deze vraag staat centraal tijdens de bijeenkomst die BiSC op dinsdag 27 september organiseert. De bijeenkomst heeft als doel ervaringen te delen met bibliotheekcollega’s die ook werken met Coosto. Daphne Nonahal (Coosto) en social media-adviseur Arne Keuning zijn eveneens aanwezig om vragen te beantwoorden.

De bijeenkomst is gericht op alle gebruikers in bibliotheken die met Coosto werken, dus ook van het landelijk social media team (KB) en andere bibliotheken. We zullen hierbij ook aandacht besteden aan het gebruik en inrichten van verschillende rapportages. Voor bibliotheken in Utrecht zorgen we daarbij voor een verschilrapportage ten opzichte van de nulmeting begin 2016.

Over de pilot social CRM
Doel van de pilot is dat bibliotheken de interactie met de klant via meer gerichte inzet van sociale media verbeteren. Coosto kan hen daarbij helpen. Coosto monitort alle relevante sociale media. Door middel van gerichte zoekopdrachten kunnen bibliotheken achterhalen welke thema’s en vraagstukken er in hun werkgebied leven. Door gericht te luisteren naar de vragen die (potentiële) bibliotheekgebruikers hebben, kunnen bibliotheken beter inspelen op vraagstukken/maatschappelijke ontwikkelingen die spelen in hun werkgebied. Bovendien helpt Coosto ook in beeld te brengen hoe er over de bibliotheken op sociale media wordt gesproken.

Meer informatie en aanmelden
De bijeenkomst vindt van 14.00 tot 17.00 plaats bij BiSC aan de Fruitweg 48 in Bunnik. Voor meer informatie over de bijeenkomst kunt u contact opnemen met Ronald Huizer, r.huizer@biscutrecht.nl. Aanmelden kan tot 16 september door een mail te sturen aan secretariaat@biscutrecht.nl.