Bent u ook zo benieuwd wat voor mensen uw bibliotheek dagelijks bevolken? Of nog benieuwder wat u verder nog voor ze kunt betekenen behalve een werkplek en een kop koffie? En zou u graag nieuwe leden activeren met een gepersonaliseerde welkomcampagne? Dan is uw organisatie toe aan CRM. Want om succesvol aan de slag te gaan wilt u de kenmerken en behoeften van bestaande en nieuwe klantgroepen zo snel mogelijk in beeld krijgen. BiSC organiseert daarover op 15 november een seminar voor de Utrechtse bibliotheken, alwaar de CRM-trein goed op gang aan het komen is.

Deelnemers kunnen zich daar laten inspireren door de praktijkvoorbeelden van CRM-specialist Ruud Verduin. En van Aart Leenaars en Stefan de Bruin horen hoe we bibliotheekbezoekers verleiden zich te registreren. Maar u kunt ook input geven over de specifieke uitdagingen van uw eigen bibliotheek.

Fundament
In de afgelopen periode hebben we in de provincie Utrecht het fundament gelegd voor customer relations voor bibliotheken. Door het inrichten van een CRM-infrastructuur, die ook ons soort organisaties in staat stelt om klantgegevens gestructureerd vast te leggen en te activeren in de vorm van relevante klantinteractie.  Verschillende bibliotheken zijn al aangesloten op deze infrastructuur. Zij bouwen daarmee aan hun waardevolle klantdata. Voor win-back of ledenwerving of voor inzicht in bezoekersbehoeften.

Het seminar wordt gehouden van 13.00 tot 17.00 uur in restaurant De Roskam, Plein 25 te Houten.

Nadere informatie over deelname bij Stefan de Bruin, aanmelden kan via inschrijflink

 

Terug naar de nieuwsbrief