Naar de maatschappelijke bibliotheek WegWijzer Werkplaats Warenhuis Voor bibliotheken in transitie

Naar de maatschappelijke bibliotheek WegWijzer Werkplaats Warenhuis Voor bibliotheken in transitie

Nieuws

E-mailmarketing voor bibliotheken in 2021? Belangrijker dan ooit!

Geplaatst: 5 mei 2022

E-mailmarketing voor bibliotheken in 2021? Belangrijker dan ooit!

Geplaatst: 5 mei 2022

De impact van corona op interesses, behoeften en consumentengedrag is fors. Nederlanders spenderen meer tijd dan ooit aan e-mail en internet. De smartphone-schermtijd is verdubbeld en het aantal actieve social media gebruikers is met 26% gestegen. Bibliotheken zetten e-mailmarketing al langer in als marketing- en communicatiekanaal. In 2021 zullen we zien dat dit alleen maar toe zal nemen. Sterker nog, we zien nu al op verschillende plekken dat e-mailmarketing een grotere vlucht neemt.

E-mailmarketing is één van de weinige manieren waarop je je doelgroep snel en specifiek kunt voorzien van actuele informatie; iets wat bibliotheken in de afgelopen periode als geen ander hebben kunnen ondervinden. Een leuk feitje is dat Utrechtse bibliotheken vanaf maart 2020 in totaal maar liefst 106 corona-servicemails hebben verstuurd.

Voor organisaties, voor merken, marketeers en communicatieprofessionals is inspelen en inhaken op de actualiteit steeds meer de norm. Sociale media en ook e-mail zijn bij uitstek geschikt voor het bieden van actuele informatie. Lezers waarderen dat mails van bibliotheken precies op het juiste moment komen. Ze zijn blij te zien dat ze niets hoeven te missen en staan open voor wat de andere bibliotheken te bieden hebben. Tijdens deze lockdown-periode wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van de afhaalbieb. En het leuke is dat je deze waardering ook letterlijk terugkrijgt van je klanten. We krijgen leuke reacties als:

“Goede nieuwsberichten en het verrassingspakket vind ik een geweldig idee!”

En:

“Dat we keurig op de hoogte worden gehouden in deze best moeilijke tijd.”

Wil je meer weten over het inzetten van relevante en persoonlijke e-mailmarketing naar je doelgroep, neem dan contact op met het CRM-team van BiSC. Dat kan via email: crmteam@biscutrecht.nl of telefonisch: Margriet Meussen 06-12200611.

Terug naar de nieuwsbrief