HKA belichtte tijdens de OCLC-contactdag op 15 oktober de stand van zaken van een aantal (bestaande en nieuwe) applicaties. Een samenvatting van de belangrijkste ontwikkelingen.

Marketingmodules
HKA biedt twee marketingmodules aan: een basis marketingmodule en een Marketing-Plus module. De basis marketing-module maakt algemene labels aan bij klanten op basis van klantgegevens, zoals NAW, geslacht en leeftijd van de klant en ook zijn gebruik van de Wise-producten en diensten.
Samen met een aantal klanten ontwikkelt HKA de Marketing-Plusmodule. Hoewel deze nog niet beschikbaar is voor bibliotheken, zijn de mogelijkheden al wel duidelijk. Zo kunnen bibliotheken marketingacties en marketingcampagnes uitvoeren naar aanleiding van een evenement, bijvoorbeeld ‘Nederland leest’  en de Boekenweek. Ook kunnen marketingacties worden ingezet op basis van specifieke klantkenmerken. Denk hierbij aan een actie als iemand jarig is of het bereiken van een klant die lang niet is geweest. Het is nog niet bekend wanneer deze module voor bibliotheken beschikbaar komt.

Donateursmodule
BiSC trekt samen met onder andere bibliotheek Rotterdam op in het laten ontwikkelen van een “Donateursmodule” door HKA om de “Vrienden Van”-propositie mogelijk te maken. Dit traject start dit najaar en hierin zal BiSC nauw contact houden met Utrechtse bibliotheken. BiSC houdt u ook van deze ontwikkeling op de hoogte.

MediatheekWise
MediatheekWise wordt de Wise-variant voor het voortgezet onderwijs. De ontwikkeling ervan is nog in volle gang, maar al wel duidelijk is dat Mediatheekwise qua vormgeving en taalgebruik helemaal wordt toegesneden op de doelgroep.

Bovengenoemde applicaties vormen samen met andere onderdelen (zoals BicatWise, SchoolWise, TicketWise, TheaterWise en de Wise-app) de Wise Digitale Infrastructuur (WDI) van HKA. Dit is een samenhangend pakket. Binnen de WDI kunnen klantgegevens verzameld en uitgewisseld worden voor managementinformatie of marketingdoeleinden.