In samenwerking met regiobibliotheek Z-O-U-T wordt de laatste hand gelegd aan de voorbereiding voor de implementatie van TicketWise. We verwachten dat TicketWise per 1 juli 2016 bij Z-O-U-T operationeel is. Bibliotheken kunnen met TicketWise op een eenvoudige en professionele manier de verkoop van kaarten administreren en beheren. Met TicketWise kunnen kaarten verkocht worden, waarvoor geen plaatstoewijzing nodig is. Een bibliotheeklid kan met zijn inloggegevens snel en gemakkelijk kaartjes kopen, bijvoorbeeld voor evenementen die de bibliotheek organiseert. Klanten die (nog) geen lid zijn van de bibliotheek kunnen ook kaarten kopen; lid worden is daarbij niet verplicht.
Zowel via de website als aan de balie in de bibliotheek kunnen kaarten worden aangeschaft en wordt via iDeal meteen afgerekend. De kaart beval een barcode die aan de deur gescand kan worden. Ieder toegangsbewijs bevat een unieke QR-code. Deze kan voor aanvang op geldigheid worden gecheckt. Een presentielijst op papier toont het aantal kaarten en bijbehorende klantgegevens.
De voordelen
Met TicketWise is het onder meer mogelijk om activiteiten al ver van te voren in de agenda te plaatsen en verschillende prijzen in te voeren, bijvoorbeeld voor leden en niet-leden. Ook heeft u inzicht in het aantal verkochte kaarten voor een activiteit. TicketWise kan zowel vooraf als na afloop van een activiteit (management-)rapportages leveren over verkoop, bezoekers, annuleringen etc. Geschikte gegevens om eventueel gerichte (klant)acties op te ondernemen.
Meer weten?
Meer weten over TicketWise? U kunt met uw vragen terecht bij projectleider ICT, Erik Bok; e.bok@biscutrecht.nl