De bibliotheek is er voor iedereen!
Het aantal mensen dat betalend lid is van een bibliotheek om materialen te kunnen lenen neemt al jaren af. De rol van de bibliotheek bij de aanpak van maatschappelijke opgaven als leesbevordering, digitale inclusie en een leven lang ontwikkelen wordt echter steeds belangrijker. ‘De bibliotheek’ is in transitie en ontwikkelt zich meer en meer tot een Maatschappelijk-educatieve organisatie voor iedereen.
Aantoonbaar essentieel (blijven!)
De bibliotheek is relevanter dan ooit! Niet voor niets kreeg de bibliotheek tijdens corona het stempel ‘essentieel’. De uitdaging voor de bibliotheek is dan ook om essentieel te blíjven, voor haar lokale gemeenschap (inwoners, politiek, gemeente, scholen en maatschappelijke organisaties). Maar hoe bereik je deze doelgroepen? En hoe bouw je hier een langetermijnrelatie mee op?
BiSC heeft samen met Cubiss de afgelopen jaren gewerkt aan het ontwikkelen van een aanpak, die bibliotheken hierbij praktisch en effectief ondersteunt. Met als resultaat: het verkrijgen van een integraal klantbeeld en relevante benadering van (nieuwe) particuliere en zakelijke relaties.
Wat bieden wij?
- Handvatten voor een CRM-aanpak en implementatie (strategie en beleid);
- Werkbare, concrete aanpakken om stap voor stap het publieksbereik te vergroten, zowel voor de ‘consument’ als de ‘zakelijke relatie’ van de bibliotheek;
- Introductie van en advies bij imlementatie CRM-tools, speciaal ontwikkeld voor de bibliotheeksector;
- Versterken van het klantbeeld (via dashboards of het koppelen van externe informatiebronnen zoals Whize/voorheen Mosaic);
- Expertise en sparringpartner;
- Kennis en voorbeelden uit de praktijk delen met en tussen bibliotheken.
Interesse?
Neem contact op met Iet Wiersma.