In de afgelopen maanden bent u op deze plaats meegenomen in de voortgang van het CRM project in de provincie Utrecht. De eerste fase in het project bestond uit het ontwikkelen van functionaliteit voor zakelijk relatiebeheer in Microsoft Dynamics. Of in goed Nederlands Business to Business (BtB) CRM. Bij het verschijnen van deze nieuwsbrief staan we op het punt deze fase af te ronden. Wat hebben we dan gerealiseerd? Teveel om hier op te noemen, maar in vogelvlucht:

  • Invoeren van organisaties en (bijbehorende) contactpersonen, zowel handmatig als in bulk (bijvoorbeeld vanuit Excel-files);
  • Op basis van een taxonomie aan deze organisaties en contactpersonen segmenten en kenmerken toevoegen;
  • Selecties maken op basis van segmenten en kenmerken en deze toevoegen, handmatig of automatisch, aan marketinglijsten;
  • Op basis van marketinglijsten emailacties (éénmalig of doorlopend) inplannen en verzenden;
  • Analyses en rapportages maken op basis van de data in het systeem.

In de komende maanden bepalen we in een aantal workshops welke data we vanuit het bibliotheeksysteem en de ticketingsystemen willen overbrengen naar Microsoft Dynamics, zodat Cayentis daarvoor een geautomatiseerde koppeling kan bouwen. De hamvraag daarbij is natuurlijk wat de bibliotheken met hun klantdata willen doen. Met andere woorden: welke klantcontactstrategieën gaan zij hanteren en welke doelen streven zij daarbij na? Daarover meer in een volgende blog.

    Vanaf begin juni gaan we met een aantal bibliotheken hard aan de slag om deze mogelijkheden in praktijk te brengen en er ervaring mee op te doen. Tegelijk zijn we daarmee aangekomen in de tweede fase van het project, namelijk Business to Consumer (BtC) CRM.

    Terug naar de nieuwsbrief