In 2018 heeft BiSC nadrukkelijker dan in voorgaande jaren samenwerking gezocht met kennispartners op specifieke gebieden. Dit was ook een wens die uit het klantonderzoek naar voren kwam. Voorbeelden: Ynformed (data science), Smart Connections (Customer Engagement), M&I-partners (ICT-architectuur), Cayentis (Dynamics CRM), Yellow Arrow (office365) en Pleiade (collectioneren). De inbreng van deze kennispartners wordt door de bibliotheken positief beoordeeld. Met enkele van deze organisaties (Smart Connections en Cayentis) is BiSC daarom in gesprek over een strategische samenwerking voor meerdere jaren.
- Implementatie gezamenlijk CRM-systeem
- Bibliotheekautomatisering in Brabant, Utrecht en Limburg
- Mensen bij BiSC
- CRM gaat over emotie, de basis op orde en concrete aanbiedingen
- BiSC sluit contract met OCLC
- Kennisdeling en samenwerking voor specialisten
- Migratie
- Innovatiebijeenkomsten
- Uitgeleende E-books
- Onderzoek naar doelgroepen en interventies
- Terugbrengen beheerlasten uitleenproposities in collectie, logistiek en ICT
- AVG compliance in Utrecht
- Meer interactie met de Koninklijke Bibliotheek
- Propositie-ontwikkeling
- Strategische samenwerking met private partijen
- KB draagt markttaken G!DS over aan SPN, WegWijzer is geboren
- De drie provinciale voorleeskampioenen van Utrecht
- Bibliotheken bieden gezamenlijk gestandaardiseerde internettoegang aan
- Mooie activiteit, maar wat kost die en wat levert het op?
- Wikigeven en Wikinemen
- Blijvende Provinciale ondersteuning voor de Utrechtse Bibliotheekorganisaties
- Feiten en cijfers